Spring break - Reisverslag uit Edmond, Verenigde Staten van estherwulms - WaarBenJij.nu Spring break - Reisverslag uit Edmond, Verenigde Staten van estherwulms - WaarBenJij.nu

Spring break

Door: estherwulms

28 Maart 2011 | Verenigde Staten, Edmond

Goodmorning everybody!

Inmiddels is het bij jullie alweer ochtend en hier is het eigenlijk tijd om naar bed te gaan, maar na een mooi avondje risk ben ik nog steeds behoorlijk fit en het is dus tijd om jullie eens op de hoogte te brengen over mijn spring break trip naar New York!

Maandag 14 maart kon mijn trip dan eindelijk beginnen. Om 3.15 am bracht AJ mij naar het vliegveld, waar na het inchecken van mijzelf en de bagage het wachtten kon gaan beginnen. Om 7.20 am kon de reis richting Newark airport dan eindelijk beginnen. Waar na de 4 uur durende reis het volgende wachtten alweer kon beginnen. Ik mocht namelijk nog 7 uur op het vliegveld door gaan brengen totdat mama er zou zijn. Gelukkig heb ik het wachtten overleefd met: eten, lezen, spelletjes en gewoon een beetje doelloos rondlopen. Had nooit gedacht dat ik het zou overleven.. Nadat mama ook eindelijk was aangekomen, konden we op zoek gaan naar onze airport pick-up. Ze weten hier wel hoe ze een busje vol moeten proppen en echt plaats om te zitten hadden we dus niet! Uiteindelijk aangekomen in ons hotel hebben we ingecheckt, onze koffers gedropt en zijn we direct richting Broadway gelopen. Na hier een tijdje rondgelopen te hebben zijn we terug gegaan naar ons hotel om te genieten van de broodnodige nachtrust!

Dinsdag 15 maart, deze dag begon met een heerlijk chocolade croissantje en verse jus. We moesten ons dan ook opladen voor een lange dag. 's Ochtends zijn we naar Top of the rock en Madame Tussaud gegaan. Bij top of the rock had je heel mooi uitzicht over heel Manhatten en bij madame tussaud ben ik met heel wat beroemdheden gesignaleerd, ook werd op deze dag het wassen beeld van little kid Justin Bieber onthuld en er liepen dus een heleboel hysterisch jonge meiden rond. Na tussendoor even rustig gezeten te hebben, kon de middag weer beginnen met achtereenvolgens: Empire state building, sex museum, Madison square garden, Times square en Fire Department New York. Bij het Empire state building kwamen we nog 2 speciale gasten tegen, namelijk Mickey en Goofy! Bij madison square garden en times square hebben we een beetje rond gelopen en bij FDNY hebben we een les gekregen in de grootste brandgevaren, en wat te doen als er brand uitbreekt. Best interessant in elkaar gezet! Hierna zijn we richting Broadway gelopen, om daar kaartjes te kopen voor een broadway musical van die avond en we hebben uiteindelijk voor Mary Poppins gekozen. Het was een ontzettend leuke show en super mooi in elkaar gezet!

16 maart, omdat we weer veel wilden zien en doen hebben we op tijd de metro richting Brooklyn bridge gepakt. Brooklyn bridge zijn we helemaal overgelopen, wat nog een heel eind was en daarna zijn we door City hall park gelopen, alvorens we gingen ontbijten. Na het ontbijt zijn we weer verder gegaan richting Wall street, NYC police museum, Statue of Liberty en Ellis Island, het WTC en Chinatown. In Chinatown hebben we heerlijk geluncht, eindelijk wat anders dan hamburgers met friet! Na nog even in Chinatown rond te hebben gelopen, zijn we weer verder gegaan richting St. Patrick's Cathedral, dit is de grootste katholieke kerk van Amerika, en ja hij was groot!! De Rockefeller schaatsbaan en de NBC studio's. Hier konden we helaas geen tour meer krijgen, omdat het tot zondag helemaal vol was geboekt. Toen zijn we dan maar weer richting Broadway gegaan om kaartjes te kopen en dit keer was Mama Mia de gelukkige! Ook een hele leuke show, maar toch is Mary Poppins persoonlijk meer favoriet. Na de show was ik blij dat we richting ons hotel konden, waar de schoenen uit konden. Na 2 dagen ontzettend veel lopen, deden die namelijk ontzettend veel pijn!

17 maart, het is St. Patrick's Day! Het is een beetje vergelijkbaar met de carnaval: een parade, iedereen verkleed (in groen), en 9 op de 10 mensen zijn stom dronken. We zijn op tijd langs de route gaan staan, zodat we ook goed zicht hadden. Achteraf slim, aangezien er achter ons nog zeker 10 rijen met mensen stonden. Na een dikke 2 uur naar de parade te hebben gekeken, hebben we het opgegeven en zijn we richting Central Park gegaan en hebben we hier nog een stuk gelopen. 's Avonds zijn we op broadway nog wat souvenir winkeltjes binnen gelopen en daarna zijn we terug gekeerd naar ons hotel om de koffers weer in te gaan pakken.

18 maart was dan alweer het einde van het New York tripje, om 3.30 pm werden we opgehaald in ons hotel om weer terug gebracht te worden naar het vliegveld. Omdat mama en ik niet met dezelfde vliegtuig maatschappij vlogen, werden we beide in een andere terminal afgezet en was het dus weer een kwestie van wachtten, wachtten en nog eens wachtten.. En dan nog eens een extra uur wachtten, want mijn vliegtuig had weer eens vertraging, kan ook niet anders. Na een uur later dan verwacht de lucht in te gaan, was ik toch wel blij om terug te gaan. Ik was uitgeput en het was goed om weer terug te gaan naar Edmond, wat voor mij toch wel een beetje als thuis is gaan voelen.

Het was goed om mama weer even te zien en de trip is ontzettend goed bevallen, maar helaas werd ik hier weer snel de realiteit in getrokken.. Moest namelijk weer naar school en dat was behoorlijk zwaar de eerste dagen!

Ik heb nog geen tijd gehad om de foto's online te zetten, maar voor degene die mij op facebook hebben, daar kunnen jullie ze alvast bewonderen en verder voor iedereen, have a nice day, ik ga naar mijn bedje toe!

XOXO

• 28 Maart 2011 - 08:55

Lisa:

Wauw! Klinkt superleuk! Had inderdaad de foto's op facebook gezien. En nu moet er weer gewerkt worden, hier ook helaas.. In tilburg en op fontys is het allemaal nog altijd hetzelfde. Gezellig, maar vooral niet te veel doen, haha! Ik hou je in de gaten, xxLisa

• 28 Maart 2011 - 10:02

Jasper:

Heejjjjj esther,

Man klinkt allemaal super! Zou graag ruilen ;) hier gaat alles zn gangetje.. niks speciaals. Begint wel weer mooi weer te worden, gister fijn de hele middag op het terras gezeten. Geniet er nog van

• 28 Maart 2011 - 10:42

Hanneke:

Heeey Esther,
    Sjonge jonge jonge, jij bent ook echt alleen maar onderweg en leuke dingen aan het doen :P
    Het is hier ondertussen zomertijd en net na 12uur 's middags met een heerlijk zonnetje.
    Heerlijk om te lezen dat je zoveel hebt kunnen zien samen met je moeder.
    Het harde leven van school gaat helaas ook gewoon verder dus succes met weer in het ritme komen!!
    Liefs, Hanneke

• 28 Maart 2011 - 14:53

Linda Janssen:

Ha Esther..

Wat maak je toch weer allemaal leuke dingen mee! Leuk om te lezen!
    Veel plezier nog!

XX Linda

• 28 Maart 2011 - 15:01

Sarah:

Hee Esther,
    Ik ben weer even bijgelezen ;) Ik ben inmiddels weer terug in NL, weer wennen aan het leventje hier..
    maar gelukkig kan ik jouw verhalen nog lezen :) klinkt goed allemaal!
    liefs

• 28 Maart 2011 - 22:00

Yvon:

Hee!

Klinkt super allemaal.. Lkkr ff n paar dagen de toerist uithangen :)
    Mag je nu weer aan school beginnen haha, suc6 & veel plezier verder!
    xx

• 01 April 2011 - 09:28

Pieter En Daphne :

Hallo Esther,

Ik lees dat je je al goed "thuis" begint te voelen! Je komt wel nog terug he!
    Veel sterkte op school.

gr Pieter, Daphne en Jeanette

• 04 April 2011 - 17:38

Oma En Opa:

Zoals te lezen heeft de lente vakantie jou goed gedaan. We hebben bij jouw mama de foto´s in NY gezien. Zijn benieuwd of jij nog andere kiekjes hebt om te bekijken. Nog drie maanden dan zit het er weer op. Zijn benieuwd of er nog een verhaal komt.